Μία πρωτότυπη, ενδιαφέρουσα, ευχάριστη, διαδραστική μέθοδος, που συμπληρώνει και εμπλουτίζει τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος προσφέροντας άριστα αποτελέσματα.
Απευθύνεται κυρίως στο διδακτικό προσωπικό, αλλά και σε γονείς και παιδιά καθώς και σ’ όσους ενδιαφέρονται να «ξεκλειδώσουν» τις δυσκολίες της ορθογραφίας.
Περιέχει:
- Νέες ιδέες
- Κανόνες ορθογραφίας
- Οικογένειες λέξεων από τα βιβλία της Γλώσσας Δ’, Ε’, Στ’ Δημοτικού
- Πληθώρα ασκήσεων με τις απαντήσεις τους και υλικό για επιπλέον άσκηση
- Ευρετήρια για άμεση αναφορά στις σχετικές παραγράφους
Αντικειμενικός σκοπός του είναι να ασκηθούν τα παιδιά στη σύνθεση και την ανάλυση των λέξεων, να μπορούν δηλαδή να αναλύουν τις λέξεις στα μέρη τους. Έτσι θα βρίσκουν όχι μόνον το πώς, αλλά και το γιατί της ορθογραφίας και επιπλέον την κυριολεκτική σημασία των λέξεων. Παραδείγματα:
- ποδήλατο < πόδι + ελαύνω (= κινώ): κυριολεκτική σημασία «το δίκυκλο που το κινούν τα πόδια» (ε –> η, βλέπε § 66.2)
- υφήλιος < υπό (= κάτω) + ἥλιος: κυριολεκτική σημασία «ό,τι είναι κάτω από τον ήλιο», επομένως όλος ο κόσμος, όλη η οικουμένη (π –> φ, βλέπε § 70.2)
- ξηλώνω < εξηλώνω < εξ + ἧλος (= καρφί): κυριολεκτική σημασία «τραβώ τα καρφιά», επομένως ξεράβω, ξεμοντάρω (βλέπε § 439)
- πράσινος < πράσο + παραγωγική κατάληξη –ινος: κυριολεκτική σημασία «αυτός που έχει το χρώμα του πράσου» (βλέπε § 487)