Πάντα, σε κάθε εποχή, σε κάθε κοινωνία, σε κάθε άνθρωπο υπήρχε και υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός.
Όμως ποιοι είμαστε εμείς και ποιοι οι άλλοι;
Γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτοί οι διαχωρισμοί;
Ποιόν ωφελούν και σε τι ωφελούν;
Γιατί αν το καλοσκεφτείς, εμείς όλοι είμαστε δημιουργήματα ενός Θεού.
Εμείς όλοι είμαστε ένοικοι του ίδιου κόσμου.
Εμείς όλοι είμαστε ταξιδιώτες στο ίδιο διαστημόπλοιο.
Εμείς όλοι έχουμε ημερομηνία λήξης στην επίγεια ζωή μας.
Εμείς όλοι είμαστε δημιουργημένοι απ' τα ίδια υλικά.
Εμείς όλοι είμαστε ψυχοσωματικές οντότητες.
Και ένα σωρό άλλες ομοιότητες που αν τις απαριθμήσεις θα χρειαστείς ολόκληρες σελίδες.
Τότε, ποιες διαφορές κάνουν τους άλλους;
Και πόσο σημαντικές είναι αυτές, ώστε να απαιτείται αυτός ο διαχωρισμός;
Εμείς και οι άλλοι λοιπόν, με την ελπίδα ότι θα καταφέρουμε να βγάλουμε μιαν άκρη...
Η ιστορία της Θάσου χάνεται μέσα στα βάθη των προϊστορικών χρόνων. Η ύπαρξη ανθρώπινης ζωής είναι αναμφισβήτητη κατά τους προϊστορικούς χρόνους, αφού αποδεικνύεται σήμερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα που έφεραν στο φως οι διάφορες ανασκαφικές έρευνες. Η εκμετάλλευση των μεταλλείων της ώχρας έχει μια μακροβιότητα, αφού ξεκινά από το 20.000 π.Χ., ενώ προϊστορικοί οικισμοί εντοπίστηκαν σε διάφορα σημεία του νησιού. Η ζωή των προϊστορικών αυτών οικισμών αρχίζει από την 6η π.Χ. χιλιετηρίδα.
Ο κόσμος τούτος ο λαμπρός, ο κόσμος μας δηλαδή, δεν ήταν πάντα ίδιος.
Γκρεμίστηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές στην διάρκεια της μακρόχρονης ιστορίας του.
Είτε ολοκληρωτικά, είτε κομμάτια και τμήματα του.
Και κάθε φορά το νέο ξεκίνημα, η νέα αρχή του, συνοδεύονταν από αισιοδοξία, ελπίδα και πεποίθηση ότι το νέο θα φέρει και το ανώτερο, το καλύτερο, το βέλτιστο.
Μα κάθε φορά στο τέλος κατέληγε στα ίδια και τα αυτά.
Με αφορμές διάφορες. Αιτία όμως μια.
Την αμυαλοσύνη των ανθρώπων.
Γιατί κανένας άλλος κάτοικος του, δεν αποδείχτηκε τόσο στενόμυαλος και τόσο αυτοκαταστροφικός.
Ούτε τα ζώα, ούτε τα πτηνά, ούτε κάποιο άλλο έμβιο όν.
Μόνο ο άνθρωπος αν και νοήμων, δεν αντιλαμβάνεται ότι είναι θνητός και ότι οι ανάγκες του είναι περιορισμένες.
Ότι η συσσώρευση πλούτου δεν του εξασφαλίζει κάτι το σημαντικό, αφού τον χρόνο του δεν τον ορίζει ο ίδιος, μα κάποιος άλλος.
Αφού την υγεία του δεν την ορίζει ο ίδιος, μα είναι χάρισμα.
Κι αφού δεν επέλεξε καν την ύπαρξη του.
Όπως και τον θάνατο του.
Εν τούτοις αυτή η αμυαλοσύνη και ο εγωισμός του, αποτελούν την κατάρα που κουβαλά.
Την κατάρα που τον ελέγχει, τον χειραγωγεί και τον κατευθύνει.
«Δημοσία δαπάνη» λοιπόν και η συνέχεια στις σελίδες εντός…
Περιγραφή: Γυναικείο οργανικό T-shirt μπλουζάκι από την Γαλλική εταιρεία SOL'S με δυνατότητα εκτύπωσης
Σύνθεση: Jersey 150g/m² - 100% Οργανικό βαμβάκι λαναρισμένο με επεξεργασία ενζύμων
Λεπτομέρειες: Κυλινδρικό - Στρογγυλή λαιμόκοψη με ριπ από 100% βαμβάκι - Φακαρόλα στο λαιμό - Στενή γραμμή - Φυσική επεξεργασία για περισσότερη απαλότητα και λεία υφή - Λαιμόκοψη με ριπ από 100% βαμβάκι - Οργανικό βαμβάκι με πιστοποίηση OCS
Εκτύπωση: Μεταξοτυπία ή εκτύπωση βινυλίου (αναλόγως την ποσότητα)
Σχεδίαση: Η μακέτα συμπεριλαμβάνεται στο κόστος. Αποστέλεται δείγμα στο e-mail του πελάτη για την τελική έγκριση.
Η πριγκίπισσα Ελοντί βρίσκεται ξαφνικά φυλακισμένη -χωρίς να ξέρει το γιατί- στο πιο σκοτεινό κελί της Ιντόνα, της γειτονικής χώρας που κυβερνά ο βασιλιάς Μπρένιν. Αναπάντητα ερωτήματα τη βασανίζουν: Πώς μπορεί να ζει αυτό τον εφιάλτη, αφού μόλις χθες έγιναν με μεγαλοπρέπεια στο παλάτι οι αρραβώνες της με τον πρωτότοκο γιο του Μπρένιν, τον καλόκαρδο και γενναίο πρίγκιπα Ούριεν; Πως επέτρεψε ο πατέρας της, βασιλιάς Στέφανος, να την πιάσουν αιχμάλωτη; Και γιατί ο αγαπημένος της Ούριεν δεν εμφανίζεται για να τη σώσει;
Από νωρίς κίνησε το ταξίδι της. Σχεδόν δεκάξη χρόνων. Ανάγκη κι επιλογή συνάμα. Μα τον δρόμο τον διάλεξε μονάχη της. Κακοτοπιές κι αναποδιές ήταν αποτελέσματα...
Η περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης δόθηκε σαν δώρο στη Βουλγαρία από τη σύμμαχό της Γερμανία, μετά την προσχώρησή της στο Τριμερές Σύμφωνο. Με την ενέργεια αυτήν, η Βουλγαρία κατόρθωσε να πραγματοποιήσει το όνειρό της για διέξοδο στο Αιγαίο. Έτσι, τον Απρίλιο του 1941 ξεκίνησε η τρίτη βουλγαρική Κατοχή για την περιοχή, μια Κατοχή εντελώς ιδιότυπη, αφού σκοπός των κατακτητών ήταν ο εκβουλγαρισμός των κατοίκων. Γι’ αυτό, πολύ γρήγορα ολόκληρα καραβάνια Βουλγάρων κατέφθασαν για να εγκατασταθούν στην περιοχή. Αυτοί αντικατέστησαν όλους τους Έλληνες υπαλλήλους τους οποίους έπαυσαν από όλες τις δημόσιες αρχές, όπως επίσης έπαυσαν και τους ιερείς από τις εκκλησίες. Για τη στέγασή τους επιτάχθηκαν ελληνικά σπίτια. Η καθιέρωση της βουλγαρικής κυριαρχίας στις ελληνικές πόλεις περιλάμβανε την χρήση της βουλγαρικής γλώσσας, τις συναλλαγές με βουλγαρικό νόμισμα και μια σειρά απαγορεύσεων οι οποίες συνοδεύονταν από ξυλοδαρμούς και φυλακίσεις. Οι περιορισμοί, οι διωγμοί και οι κάθε είδους στερήσεις ακόμη και των βασικών αγαθών στόχευαν στον αφελληνισμό των περιοχών αυτών.
Στα µάτια του Μελέτη, όταν άνοιξε την πόρτα εισόδου, ξεπρόβαλαν στις θέσεις των ανθρώπων - πιστών, οι ολόλαµπρες ακτίνες του πρωινού ήλιου... Ευθυτενείς, ακίνητες, µε την απαιτούµενη ιεροπρέπεια, στα λίγα στασίδια - καθίσµατα του ναού. Είχαν µπει από το ανατολικό, µικρό, καµπυλόγραµµο παράθυρο. Αµίλητες, φωτεινές παρουσίες, που δεν άφηναν να γίνει αισθητή η ανθρώπινη απουσία των πιστών. Αντίθετα, τόνιζαν µοναδικά τη µυστηριακή ατµόσφαιρα... Η χαµηλότονη φωνή του µικρόσωµου ιερέα, σαν το φυτιλάκι του καντηλιού που αναβόσβηνε, συµπλήρωνε µε λεπτοµέρεια τη «λειτουργική» ιδιαιτερότητα στο αιγαιοπελαγίτικο ακριτικό εκκλησάκι.